Google „mówi” o zmianach algorytmicznych!
Na blogu Google pojawiła się bardzo ważna informacja. Otóż trwają prace nad algorytmem wyszukiwarki odpowiedzialnym za eliminację spamu pojawiającego się w wynikach wyszukiwania.
2015-10-08, 11:05

Nie ma reguły na to, jakiego rodzaju strony są atakowane. Włamaniu może ulec zarówno witryna rządowa, jak i firmowa czy taka prowadzona w celach hobbystycznych. Co więcej, wiele stron www nie posiada odpowiedniego zabezpieczenia przed atakami spamerskimi, których celem jest nie tylko próba zdobycia wyższej pozycji dla niskiej jakości witryn, ale także zaangażowanie zaatakowanych portali m.in. w takie działania jak: promocja stron o niskiej jakości czy promocja towarów zakazanych (narkotyków, leków itp.).

Brak podstawowych zabezpieczeń na stronie prowokuje cyberprzestępców do działania. Specjalnie bowiem wyszukują takie witryny, a następnie infekują je przy pomocy złośliwych treści.

Ulepszony algorytm wyszukiwarki Google ma odnajdować strony zainfekowane i obniżać ich pozycję na liście wyszukiwania, chroniąc w ten sposób zarówno użytkowników, jak i webmasterów. Google podało, że ma to wpłynąć na około 5% zapytań (w zależności od języka). Zmiana ta może być widoczna dla internautów, którzy dla niektórych zapytań zamiast otrzymać pełną listę wyników, otrzymają ograniczoną liczbę pozycji – jednak z założenia najtrafniejszych.

KONTAKT / AUTOR
Joanna Poczęsna
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.